Christel,s Blog

Mijn Verhaal

 

Vanaf kinds of aan heb ik al veel klachten.

ik had vaak hoofdpijn en pijn in men rug.

Mijn spieren zaten vaak vast.

Ook mijn polsen deden vaak zeer.

Heb heel wat artsen gehad en vaak fichiotherapie.

in 1991 heb ik mijn eerste knie blesure op gelopen bij turen

Bleef er last van houden heb er verschillende kijkoperaties aan gehad.

in 2004 kreeg ik op vakantie met bowlen mijn vingers tussen twee bolingballen met het gevolg een gebroken vingen.

De klachten bleven aan houden heb er veel onderzoeken aan gehad maar ook daar kwam steeds niks uit.

ik 2010 is door de huisarts besloten om naar de reumatholoog te gaan en toen was het gouw duidelijk.

kreeg pijn medicatie voor geschreven en amitripteline voor de nacht en om wat rustiger te worden.

 

het is Fibromyalgie moest maar door gaan met fichio en dat was het dan.

in 2012 besloot de huisarts inmiddels een andere om toch nog maar een keer terug te gaan naar de reumatholoog

Weer heel wat onderzoeken toch kwam er weer de diagnose uit fibromyalgie ik kreeg een verwijzing voor de reum conculent.

daar ben ik een aantal keren geweest.

Ik vind het nog steeds moeilijk om er mee omtegaan inmiddels heb ik wel andere pijn medicatie Naproxen.

175 miligram amitripteline verdeelt over de dag.

Het Haalt de scherpe kantjes weg.

Dit is wederom op gebouwt.

 

Mijn linkerhandf en arm bleven erg veel zeer doen.

Kreeg er ook meer klachten aan.

Ben door gerstuurt naar de Ergo therapeut om spalkjes aan te meten.

Ik kreeg steeds meer last van schokkende bewegingen.

Dit vonden ze niet echt iets van Fibromyalgie omdat het iedere keer erger werd.

De reumatholoog kon het ook niet goed verklaren.

en de reuma conculent ook niet.

in 2013 heb ik daarom ook nog verschillende artes bezocht.

omdat ze dachten aan het carpaal tunnelsyndroom maar ook uit die onderzoeken kwam niks uit.

Dus naar de neuroloog daar ook nog wat onderzoeken door de scan en een ander onderzoek.

Maar ook daar niet veel uit gekomen

die stuurde me door naar de trauma chirurg.

Daar bleek dat de zenuwen beschadigt waren en dat daardoor het zou komen.

Moest naar de pijnpolieheb een paar behandelingen met een soort medicijn gekregen gelukkig hielp het wel wat.

maar de pijn schokken bleven wel.

Ik moet in maart 2014 terug om te kijken of de medicijnen aan geslagen hebben dan horen we verder.

 

Ik vond het vervelent dat die schok bewegingen bleven.

Nu las ik toevallig een stuk op internet dat dat goed kon komen door medicijn gebruik.

Het is dan een soort Beweegstoornis tardieve dyskinesie

Heet dat.

Ben naar de huis arts geweest en die zei dat dat goed zou komen door de Amytripteline.

Maar helaas is er niet echt ewen behandeling voor alleen vitamine e tabletten.

Dus daar moeten we ook maar mee leren omgaan ik kon de medijnen die het verorzaken af bouwen maar  dan zouden andere klachten erger worden.

En het is niet zeker dat die beweeg stoornins dan weg was.